F1 karusselli ootab alati põnev Kanada etapp

Mootorne Rahutus logo

2013. aasta F1 Kanada GP start

F1 on Kanadas ja valmis üllatama

Eeloleval nädalavahetusel ootab kõiki Eesti vormelisõpru selle hooaja seitsmes F1 etapp. Asukohaks on alati põnevust pakkuv Gilles Villeneuve’i tänavarada Kanadas.

Kindlasti enamike eestlaste huviorbiidis on endiselt Kimi Räikkönen, keda sel hooajal on saatnud tugev ebaõnn. Seega üks huvitavamaid aspekte Kanada GP puhul saabki olema, kas Räikkönen suudab Fernando Alonsole vastu seista ja vahest isegi poodiumikoha teenida.

Mercedeste omavaheline võitlus

Parima tahtmise ja puhta sõidu juures on aga tegu kõige madalama astmega poodiumil, sest endiselt pole mingit kahtlust, et kaks Mercedest pühivad ülejäänud võistlusrivil lihtsalt eest ära.

See ilmtingimata ei tähenda igavat sõitu. Nico Rosberg ja Lewis Hamilton on praegu väga võrdsel tasemel sõitjad. Ma ei usu kuidagi, et mehed on ära leppinud ning ma ootaks Monaco seebiooperi jätkumist. Ja endiselt ei saa jätta kiitmata Mercedese F1 juhtkonda, kes lubab enda pilootidel omavahel võidu sõita. Just seda oleks pidanud enam kui 10 aastat tagasi tegema Ferrari.

Must hobune?

Kes võiks selle võistluse must hobune olla? Ma teen enda panuse McLareni peale. Pärast Monaco etappi on nad avalikult kuulutanud, kuidas Kanada rada peaks nende autole sobima ning kui palju arendustööd kodutehases Wokingis tehakse. Aga hea esituse jätkumist ootaks ma ka Toro Rossolt. Force Indiat Nico Hülkenbergiga ei saa ka kuidagi maha kanda. On ju tema koos Alonso ja Rosbergiga ainus sõitja, kes sel aastal igalt etapilt punkte korjanud.

Sarnaselt Monacole toob Pirelli Kanadasse supersoft ja soft rehvisegud. See annab ehk lootust rohkematele boksipeatustele, sest Montreali rada on oma kiirenduste ja pidurdustega rehvide jaoks koormav. Kel on hea mehaaniline pidamine, sel on kindlasti ka kiire auto.

Värskenda mälu

Muide, Kanadas on kaks väga andekat võidusõitjat teeninud oma esimese ja ainsa F1 etapivõidu. Kui tead, kellest jutt käib, siis kirjuta vastus siia alla kommentaarina.

Teisipäeval on eetris taas uus Motoorne Rahutus. Seniks saad eelmiseid saateid kuulata siit.

Jun 3, 2014 | Postitas in Blogi | 8 kommentaarid

Kommentaarid (8 vastust)

  1. Sander says:

    Ma ei tea, kas selle teema all küsida Kanda saate jaoks küsimusi, aga äkki jõuab kohale.
    Miks Perez selle karistuse sai? Kordustest küll nii ei tundunud. https://www.youtube.com/watch?v=BUEbC1bf2sc siit tundub üldse et massa tegi selle jõnksu perezi poole ja on board camist https://www.youtube.com/watch?v=R8CpO6A6Xcs ei tule perezi süüd ka nagu esile. Tema ees oli vettel, kellele ta lähenes natuke, võib-olla ta kartis talle tegant sisse sõita, et trajektoor veidi teine oli, samas tema oli eespool ja võib trajektoori dikteerida. Meelega Massale sissesõitu ju tema poolt ei tundu olevat.

  2. Rinaldo Rinaldo says:

    ja crashidest rääkides, siis loomulikult kubica litter oli ulme, aga mulle on meelde jäänud webber aastal 2010, kui ta kasutas kovalaineni kanderaami (caterham) õhuväljana, tõusis õhku, sooritas salto ja lõpetas pauguga seinas.

    • Fredy-Edwin Fredy-Edwin says:

      See õnnetus oleks pidanud mitte toimuma ühel peamisel põhjusel.

      Minu silmis ongi viimaste hooaegade rööööööööögatult inetute vormelite ehk nende astmeliste ja peenisninade peamiseks põhjuseks just too õnnetus. Kellelgi tehnilises delegaadis lõi pärast seda pirn peas põlema, et nood vormelid on kaugelt liiga ohtlikud enda kõrgete ninade tõttu.

      Kuna 2011. aastaks olid autod juba arendamisel ja polnud võimalust nii radikaalset muudatust ellu viia, siis võeti 2012. aastaks kindel plaan ninad madalamaks teha. Noh… ja edasi teame me kõik, mis on toimunud.

      Siin siis kõnealune õnnetus: https://www.youtube.com/watch?v=nyMLLnQIWho

      • Rinaldo Rinaldo says:

        nõustun! 2011 RB7 on minu silmis all time top 3 ilusaim masin eales ehitatud. olin ise samuti ääretult pettunud 2012 masinate disainiga. üks asi millest ma aru ei saa on, et mercedes ehitas kena ja robustselt kiire masina, aga samal ajal misasja see force india tegi? minu jaoks kõige häirivam masin praegu f1’s.

        oleme nüüd 3 kuud selles hooajas sees ja minu silm on juba peaaegu harjunud uute disainidega. uus sound meeldis mulle juba kohe esimesel vabatreeningul Ricciardo esimest ringi vaadates. tean, et kuulun vähemlaste hulka :D aga üldiselt mis kõige tähtsam, hooaeg on olnud triller ja ta jääbki trilleriks viimase sõiduni välja.

  3. Rinaldo Rinaldo says:

    veel ei ole vetteli jaoks seis kriitiline, aga ta peab hakkama ricciardot edestama varem kui hiljem. sellel vennal on minu meelest rohkem kaalul kui HAM/ROS’il, sest vettel on 4ja kordne maailmameister ja ta lihtsalt PEAB ricciardole ära tegema see hooaeg, sest vastasel juhul ta lihtsalt devalveerib oma 4 järjestikust tiitlit ja suur enamus fänne ei respekti tema tulemusi nagunii. vettel vajab sellist hooaega nagu tal praegu käsil, vettel vajab selliseid sooritusi nagu oli barcelona. fännid respektivad neid sõitjaid kes annavad actionit. mercedes matab teisi tiime käesoleval ajal. nad on võitnud absull igal laupäeval ja pühapäeval. aga olete te kuulnud ühtegi BUUU’d?

  4. Fredy-Edwin Fredy-Edwin says:

    Kiitus Martinile kiire ja õige vastuse eest! :)

    Tulles selle Kubica 2007. aasta õnnetuse juurde, siis see on ilmselt õudsaim, mida ma oma silmaga teleri vahendusel näinud olnud. Jah, isegi õudsem kui Senna pauk. Oleks Kubica sõitnud tolle ’94. aasta Williamsiga, siis see oleks molekulaartasandini katki lagunenud. Mäletan veel, kuidas tol hetkel mõtlesin, et Kubica enam elavate nimekirjas ei ole.

    Kel mälu vajab värskendamist, siis siin on slo-mo video:
    https://www.youtube.com/watch?v=eP1_POQPJVw

    Mis Sinu jaoks kõige hirmuäratavamad õnnetused on olnud?

    • Martin says:

      Aitäh! :) Teid loen küll vähem aga kuulan väga suure huvi ja rõõmuga :)

      Olen jälginud F1 aastast 1996, kui TV3 Eestis ülekandeid hakkas tegema.

      Esimese hooga meenub muidugi kõige rohkem autosid läbi ajaloo hõlmav pauk Spa-s 98, kui kolm esimest autot pääsesid ja ülejäänud lihtsalt tekitasid tohuvabohu enne Eau Rouge’i esimesel ringil vihmasajus.
      Pärastine Schumacheri otsasõit ringiga mahajäänud Coulthardile ei olnud niivõrd hirmuäratav, kuivõrd emotsionaalne just siis, kui mõlemad mehed oma kolmerattaliste vormelitega boksi jõudsid :)

      Meenub veel Monza 2000, kui esimese ringi teises šikaanis (Variante della Roggia?) tekitasid mõlemad Jordanid, Barrichello ja keegi veel kaose ning hullu lennuga tuli tagant veel Pedro de la Rosa Arrowsil. Siis mõtlesin samuti, et kas Pedro jäi üldse ellu? Kahjuks üks rajajulgestaja aga sai antud segaduses kellegi rattast hukka…

      Üks koledamaid meenub veel Luciano Burti Prosti lennuk Schumacheri Ferrarile Hockenheimi stardis 2001, kus keegi Arrowsist? pääses eluga, kuhu Burti vrakk koos küljest lennanud rattaga maandus.

      Trulli Renault-ga ja Silverstone 2004, kui üks õudne pauk meenub samuti.

  5. Martin says:

    Üks on Jean Alesi, kes suutis esimest ja viimast korda Ferrariga võidutseda, aasta siis oli 1995.
    Teine on Robert Kubica BMW Sauberiga, aastal 2008. Meenutagem, et aasta varem, 2007, elas ta seal samal rajal tolle aasta ühe efektsema avarii üle.

Mida Sina arvad?

Premium Wordpress Themes by UFO Themes
%d bloggers like this: