Lammutame laiali Monacos toimunu

merc-rosb-mona-2014-3

Marussia tähistamas Jules Bianchi 9. kohta

 

 

Kes sõitjatest käitub nagu teismeline kooliplika? Kas Mercedes võib juba paari etapi pärast teatada F1-st lahkumisest? Kas me näeme Senna Prosti vastasseisu kordumist? Need ja paljud teised teemad on arutluse all värskes saates nimega Motoorne Rahutus.
Saade on ka eriline seetõttu, et esimest korda istuvad ühise laua taga kõik meie kolm saatejuhti – Tarmo, Toomas ja Fredy-Edwin.

Motoorset Rahutust saate kuulata ja alla laadida SIIT. Arutage meiega kaasa kommenteerides postituse all või sotsiaalmeedias!

[yop_poll id=”10″]

May 27, 2014 | Postitas in Saade | 10 kommentaarid

Kommentaarid (10 vastust)

  1. Max says:

    Loodan,et Rosberg saab tiitli nagu ta isagi, Hamiltoni vastu pole midagi aga käitumise koha pealt on see maailmameistrile kohatu ja Rosbergil ei sega tüdruksõber võidusõidule keskendumist. Kui kütusepõletamist mitte arvestada siis igal mehel üks ring kvalifikatioon oli ka huvitav variant sai iga võistleja sõidustiili jälgida ja keegi ei jäänud kiirel ringil teisele võistlejale ette mis on viimastel aastatel probleemiks olnud.

    • Bruce says:

      TO MAX:

      Saan ma MAX su mõttest õigesti aru, et sa sooviksid, et Q3 oleks nagu top 10 shootout?, et kõigile antakse see üks ja ainus ring, ja sõidetakse kordamööda ükshaaval ning rajale minnakse näiteks Q2 aegade alusel. Ja rajal peab kõik õnnestuma, kuna kõigile jääb 1 kiire ring. See oleks isegi huvitav. Siis me enam selliseid asju ei näeks, mida Schumi ja “niiöelda Rosberg” tegid. Aga kahtlen, et ka seda näeme kunagi, kuna sellega kaasneb ka tiba negatiivset vastukaja. Kui on muutlikud ilmaolud, siis tekib mõnele eelis. Vastavalt, kas siis rada kuivab, või läheb järjest märjemaks.

  2. Tarmo Klaar Tarmo Klaar says:

    Minu jaoks on praegune kvalifikatsiooni formaat täiesti vastuvõetav. Eriti pärast tänavust muudatust, mis lubab kolmandal kvalifikatsiooni perioodil lisa komplekti pehmemat segu rehve kasutada. Kogu aeg on keegi rajal. Arvestama peab sellega, et kohapeale tulnud pealtvaatajad on väga kallist hinda pileti eest pidanud tasuma ja selle eest on neil õigus ka midagi saada.
    Julgen väita, et samas vaimus jätkates on F1 tulevikus tõesti mitte väga huvipakkuv. “Roheline” F1 ei too ühtegi “rohelist” raja äärde.

    V8 Supercari näide on selles suhtes väga hea, et näiteks Volvo on liitunud täisprogrammiga selle Austraalia tippsarjaga. Teatavasti Volvo tootevalikus puudub V8 tagasillaveoline mudel. Ometi leiab tehase juhtkond, et sarjas osalemine on vajalik, kui tahetakse oma autosid Ausidele müüa.
    Sama kehtib ka Toyota ja NASCARi kohta. Mitte mingit sidet “rohelise” mõtlemisega ega ka Toyota mudelivalikuga reaalelus. Kuna jätkuvalt on tegemist USA populaarseima autospordi sarjaga, siis on japsid võtnud asja üli-väga praktiliselt.

  3. Mikk says:

    Minule meeldiks, kui tuleks tagasi tagasi see 12 ringi või 1 tund kvalifikatsiooniformaat… selles mõttes saaks ju teha, et kõigil on 12 ringi ja neid on võimalik 45 minuti jooksul läbida… selle aja sees võiks olla lubatud ka autoid seadistada – kütuse kogus iga ühe enda valik ja rehvide osas võiks kõigile 1 lisa komplekti juurde veel anda.
    Mäletan, et vanasti toodi öeldi, et igav ja kõik istuvad boksides, aga minule on see vana formaat kõige sümpaatsem siiski olnud ja et vältida passimist, siis saaks ju 1 tunni asemel neile 45 minutit aega anda. Ega praegu on ju ka, osad passivad viimase minutini boksides, mõned lähevad kohe välja ja tiirutavad seal… igaljuhul kvalifikatsioon, sellisena nagu ta praegu on minu jaoks ülimalt igav nähtus…

    Võistluses tooksin ma ka tagasi tankimise ning rehvisegud kaotaks üldse ära, on ainult üks kindel nt. Pirelli mark, mis on optimaalse kuluvusega ning sellega sõidetakse kõikidel etappidel… või siis kaks segu – Marussia taolistele tiimidele annaks pehmema variandi ning top tiimid saavad sõita hooaega läbivalt kõvema seguga, samas peaks see kuidagi nii ikkagi olema, et see pehme siiski väga kiirelt ära ei kuluks, sest muidu pole asjal erilist mõtet, kuid on näha, et puhta aarendusega nad siiski punktidele väga ei sõida.
    Tankimine mulle meeldiks, kuigi tean, et rohelised ahvid tõstavad kohe pead, aga FIA asemel näitaks ma neile lihtsalt ühte näppu.

    Elektoonika ERSid ja KERSid ja mida kõike veel – kõik tuleks kaotada, et jääks ainult auto, mootor ja mees seal sees, pole tarvis mingit kunstlikku tilu-lilu, mis nagunii ei tööta kõigil nii nagu peaks. Autod võiksid küll olla kiiruse poolest maailma tipp – tegu ju ikkagi F1-ga, kuid võiks tulla juurde ka ikkagi see retrohõng, kus pilootidel on ka võimalik rohkem oma oskusi näidata ning mingeid ulmelisi elektroonika vidinaid pole mõtet ju kasutada. Arvan, et insenerid suudavad oma loomingulisust ka ilma nendeta näidata ja autod rajal kiiresti liikuma panna.

    Tahetakse ära kaotada alkoholi reklaamid spordis…. tule taevas appi… kui üldse mingid sponsoreerimised ära kaotada, siis tuleks keelustada igasugustel Hispaania pankadel vähemalt selle ala sponsoreeimine, siis saaks ükskord ehk ka Ferraris mees-mehe vastu võitlust näha, muidu üks monkey tõuseb ikka seal rooli taga väga ära ja kuna rahakott on tema käes, siis Ferrari noogutab lihtsalt kaasa… Ilmselt jäävad need mõtted helesiniseks unistuseks ainult…

    Samas vaatasin Visasat Motorsi pealt GP2 Monaco GP-d – esimest korda elus muideks – väga meeldis, ei näinud küll palju möödasõite või ei pannud tähele, aga autod olid ilusad, mootoriheli, mitte ideaalne, aga oluliselt parem kui F1-s… tuli meelde F1 99-00 hooajad, kus autod enam-vähem taolised välja nägid – väga ilus ning usun, et mõnel muul rajal oleksin näinud ka kõvasti möödasõite.

    • Bruce says:

      TO MIKK:

      See on nüüd väga palju palutud mida sa just kirjutasid ja paljude asjadega ma ise ei nõustuks, et need F1’te kuidagi kaasahaaravamaks teeks.
      Ja GP2 Race1 mida ma vaatasin, seal oli küll möödasõite, draamat ja kõike. Ja hääl on GP2 masinatel tõesti palju talutavam kui F1 masinatel. Ja kui alkoholi reklaamid ära keelatakse, siis tuleks energiajookide reklaamid ka ära keelata, ega need tervislikumad pole.

      Ma tahan ka palju muudatusi, aga see pole meie teha. See on paratamatus, et F1 läheb järjest rohelisemaks. Ja ma olen kindel, et need uuendused mis me tänavu näeme, see on alles algus.
      Soovitan sul suuna võtta kereautode poole ja parem nautida seda, kus tõesti ka võidusõit toimub, mitte ei loksuta. Ise avastasin enda jaoks V8 Supercarsi. Sõidud küll hommikuti kell 6 jms, aga see andmine mis seal sarjas toimub on fantastiline. Kunagi oli nii, et vaatasin F1’te ja kui vahel harva viitsisin, vaatasin ka V8 Supercarsi. Nüüd on vastupidine olukord. F1 sõidu ajaks ma vean end juba vaevupidi teleka ette, samas kui V8 Supercarsi ajaks olen hommikuti kell 6 nagu naksti üleval.
      Nüüd sõidab meil Korjus ka kereauto sarjades. Üha enam tõusevad minu jaoks kereautode sarjad kõrgemale kui Vormel-1. Uskumatu, et mina kui 6 aastasest peale Vormel-1’te tulihingeliselt jälginud fänn seda räägin, aga nii on. F1 käib minu silmis allamäge.

  4. Max says:

    Hondal on ju wtcc sarjas ja Motogp`s kasutusel turbo mootorid küll mitte päris selle tehnoloogiaga kui vormel1 aga eks seegi on abiks ehitamaks f1 jõuallikat turbo koha pealt. Mida me selle vormel1 meeskonnaga peale hakkaksime mis nime kandma hakkaks Team Estonia/Estland,Estonian milk team lehma värvides Red Bull 300km tunnis taga ajamas, tulge turistid eestit külastama promo? sõitjad Tarmo Klaar Toomas Vabamäe ( Toomas Vabamäe on kohandatud Renault f1 autoga natuke prooovinud sõita kui ma õigesti mäletan ) :D okey see oli nüüd natuke naljaga pooleks, Eddie Jordan soovitas hiljuti Peter Sauberil meeskond ära müüa vanaduspõlve nautida, Eddie ise pole elu kunagi rohkem elu nautinud kui pärast meeskonna müüki, Huvitav kust kavatseb Gene Haas Ameerika sõitjaid palgata? Peale Alexander Rossi leiaks veel kellegi aga ega vormel1 kogemusega neid palju pole võtta. Mercedese lahkumine sarjast on võimalik aga viimati oli kuulda sellised avaldusi Daimleri juhtkonna poolt siis kui meeskonnal läks kehvasti ja ei võidetud. Tänud.

  5. Tarmo Klaar Tarmo Klaar says:

    Antud juhul on ühe mikrofoni taga saate salvestus erand, kuna Fredy on lühiajaliselt Eestis. Muud ettepanekud on huvitavad ja eks me kaalume oma võimalusi. Siiski tasub meeles pidada, et teeme seda saadet ikkagi puhtalt entusiasmist.
    Kui tiitel peaks otsustatama topeltpunktide abil, siis on see minu jaoks kõigi aegade kõige teenimatum tiitlivõit.

  6. Bruce says:

    Ise arvan, et Rosberg ei teinud seda meelega ja seal oli üldse idiootne, et kollaseid lehvitama hakkati. Oleks ta seal seina õrnalt sõitnud, siis nõustuks teiega, aga ta keeras ju rajalt ära, et kedagi segama ette ei jääks aga ikka lehvitati kollaseid. Ma oleks kollased lehvitamata jätnud ja Rosberg oleks sealt välja tagurdanud kui kõik mööda oleks läinud. Ja poleks keegi kannatanud. Ei leia, et Rosbergi kaela kõik veeretama peab.
    Samuti kahju Massast. Statistika järgi ta sel hooajal Bottasest isegi kiirem olnud (Hiinas/Bahrainis), v.a Malaisia. Austraalia kohta me ei tea ja Monacos ning Hispaanias olid mehed võrdsed. Kui seda ebaõnne poleks, oleks nad Bottasega suht samal pulgal puntkitabelis ma arvan.
    Hooaeg veel ees. Kipun arvama, et sel hooajal ei olegi võimalik Mercedese vastu kellegil saada, kui neil tehnika peab ja boksipeatused õnnestuvad. Kui Hispaania uuendused juba ei andnud mitte mingit võimalust teistele ja vahe oli sama mis enne, siis kahtlen, et edasised hooaja sisesed testid midagi uut meile toovad. Ise arvan, et hooajal oleks kohe teine nägu, kui Ham ja Ros küljed kokku paneks. Siis läheb Mercedese meeste vahel väga tuliseks ja teised võivad sellest palju võita. Kui jätkub siuke mäng, kus lastakse lihtsalt lõpuni loksuda ilma tõsiste võitlusteta, siis tuleb natuke pettumust valmistav hooaeg.
    Monaco ülekande ajal mainiti, et nüüd on 24 sõitu jutti sõidetud kuivades oludes. Loodan, et Montreal lõpetab selle seeria. Tõsiselt tahaks juba vahelduvades oludes kohavõitlusi näha.

    Küsimus saatetegijatele:

    Kui te nüüd kõik koos olite, kas see jääbki nii, või ainult see saade oli erand?. Kui jätkub, võiksite ka videopildi meieni tuua, et näeksime ka, kes mida räägib. Ja vajadusel saaksite ehk näidata videokordusi ja arvamusi avaldada intsidentidest.

    Mida arvate sellest, kui hooaja võitja otsustavad Abu Dhabi topeltpunktid?

    • Fredy-Edwin Fredy-Edwin says:

      Bruce, peame Sind tänama aktiivse kaasalöömise eest! Ma juba ootan iga kord pärast saadet Sinult kommentaari :)

      Loodetavasti saame kambakesi koos saateid lindistada vähemalt vormel 1 suvepuhkuseni. Aga tõsiasi on, et ma olen ikkagi ajutiselt Eestis. Ja eks, nagu Tarmo ütles, me teeme asja omast vabast ajast ja huvist. Loomulikult me üritame võimaluste piires meie kuulajate jaoks asja huvitavamaks teha ja eks meil ole ka mõned mõtted tuleviku osas. Midagi aga välja me veel ei hõika :)

      Eile enne saadet arutasime topeltpunktide üle veidi ja tõdesime, et eks see võitlus läheb viimase etapini välja. Praeguse seisuga pole põhjust selles kahelda. Ja siin ma olen Tarmoga täielikult nõus, et kui tõesti peaksid topeltpunktid otsustama maailmameistritiitli, siis see on suur häbiplekk tervele vormel ühele.

Mida Sina arvad?

Premium Wordpress Themes by UFO Themes
%d bloggers like this: