Kes sõidab kus järgmine hooaeg?

F1 sõitjad hooaja avaetapil Austraalias

F1 sõitjad hooaja avaetapil Austraalias

Motoorne Rahutus teeb eelvaate tulevaks aastaks ja annab enda nägemuse millised sõitjad millistes tiimides 2015. aastal sõidavad.

Red Bull
Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat

Vetteli lahkumine on kindlasti selle hooaja suurüllatus, kuid Kvjati ülendamine n-ö ematiimi oli seejärel loogiline samm. Red Bullil on Daniel Ricciardo näol väga tugev sõitja olemas, kuid Kvjat, mängides Robinit Ricciardo Batmanile, on suurem küsimärk. Aga võib-olla saab hoopis Kvjatist Batman? See hoaeg ei suutnud keegi ennustada, et Ricciardo võib Vettelile koti pähe tõmmata, kuid just nii ongi läinud. Kui Kvjat suudab Ricciardoga võrdset kiirust näidata, ja veelgi tähtsam – tuua koju punkte -, siis Red Bullil saab olema väga tugev sõitjatepaar.

Mercedes
Nico Rosberg, Lewis HamiltonLewis Hamilton ja Nico Rosberg, Mercedes

Kes ei tahaks praegu Mercedesega sõita ja kes tahaks sealt lahkuda? Vastus: kõik ja mitte keegi. Rosberg kirjutas suvel alla mitme aasta pikkusele lepingupikendusele ja tema kuhugi liikumas ei ole. Hamiltoni ümber keerleb rohkem kuulujutte, kuna tema lepingupikenduse kõnelused külmutati hooaja lõpuni, et mees saaks keskenduda võidusõitmisele.

Praeguse seisuga on Hamilton paari sõrmeküünega juba tiitlit kraapimas ja kui ta selle võidab, siis ma ei näe mingit põhjust, miks ta peaks tahtma tulevikus mõnda teise tiimi minna. Tõenäoliselt näeme me veel aastaid Nico ja Lewise kohmetuid võistlusjärgseid interaktsioone.

Ferrari
Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen

Siin ei ole midagi nagu enam arutadagi. Christian Horner kinnitas kohe, et Vettel läheb Ferrarisse ning läinud nädalal ütles ametist lahkunud Ferrari president Luca di Montezemolo, et Fernando Alonso lahkub tiimist. Pole mõtet lolli mängida ja spekuleerida millegi üle enam. Huvitav saab vaid olema, kas Vetteli ja Räikköse sõprus peab nende ühisele ajale Ferraris vastu, sest tegu on ehtsate sõpradega. Vettel on näidanud, et kui vaja võita, siis multi-21 või mis iganes tiimikorraldused teda ei takista. Kui Ferrari on kehv, siis peab sõprus vastu, aga kui auto muutub võiduvõimeliseks, siis võib asi minna kuumaks. Küsige Mercedese-kuttidelt.

Lotus
Pastor Maldonado, Romain Grosjean

Naftarahadega Pastor Maldonado kindlustas uue lepingu tulevaks aastaks juba hooaja esimeses pooles. Arvestades kui rahahädas pooled F1 tiimid on, siis praeguse seisuga võib Maldonado F1-s sõita kuni 50. sünnipäevani. Grosjean on enda sõnul rääkinud või rääkimas mitmete tiimidega, aga hetkel on Alonso olukord kui tamm, mis hoiab kogu seda voolu enda taga kinni. Kõige tõenäolisem koht Grosjeanile on ikkagi Lotus. Võtame asja nii – Grosjean kiiremasse autosse ei saa ning Lotus kiiremat meest oma autosse ka ei saa. Win-win.

McLaren
Fernando Alonso, Kevin Magnussen

Alonso on fantastiliselt hästi ennast nurka mänginud. Fantastiliselt hästi. Ainus ime on see, et McLaren on nõus teda tagasi võtma, mis näitab ilmselt, kui hea Alonso sõitjana ikkagi on. Kõik aga teavad, et Alonso tahab minna Mercedesesse ja väidetavalt üritab sõlmida eellepingut, et liituda 2016. aastal hõbenooltega. Ma julgen ennustada, et seda ei juhtu. Alonso võtab aasta vaid siis vabaks, kui ta saab Mercedeselt eellepingu. Seega jääb McLaren tema ainsaks võimaluseks sõita F1-s mitte ainult järgmine, vaid ka 2016. aastal.Kevin Magnussen, McLaren

Ron Dennis on kindlasti nõus ootama Alonso järel kuni isegi järgmise aasta alguseni, kuni hispaanlane lõpuks käega lööb kõnelustele Mercedesega. Dennis võib ootamist endale lubada, sest Button, Magnussen, Vandoorne kuhugi ära ei jookse. Seega võib veel tükk aega minna, enne kui Alonso tuleviku osas mingit selgust saame. Mis tema tiimikaaslasse puutub, siis mõistlik otsus oleks valida Button, kuid McLareni viimase aja väljaütlemised, et nad otsivad sõitjaid keskpikas plaanis, viitavad Magnusseni eelistamisele.

Force India
Nico Hülkenberg, Sergio Perez

Hülkenberg kinnitati uueks hooajaks sel esmaspäeval ja see on igati mõistlik otsus. Tema hooaja teine pool pole nii särav enam olnud, kuid ta on ikkagi vastutav ligi kahe kolmandiku Force India punktide eest sel hooajal.
Mis Perezisse puutub, siis ilmselt Alonso järel on ta parim sümbioos sponsoritest ja kiirusest. Mehhiklane on kiire sõitja, McLareni hooaja järel on tal kindlasti suhtumine paranenud ning kuna järgmine aasta on üle pika aja taas Mehhiko etapp kalendris, siis see lubab tõenäoliselt rohkem sponsorrahasid kaasa tuua. Force India on tüüpiliselt venitanud sõitjate avalikustamisega, kuid ilmselt varsti kinnitatakse ka Perez järgmiseks hooajaks.

Sauber
Giedo van der Garde, Esteban Gutierrez

Sauber pole ühtegi sõitjat järgmiseks hooajaks kinnitanud. Adrian Sutili F1 karjäär paistab läbi saavat, sest juba sel hooajal olid kuulujutud, et ta vahetatakse van der Garde vastu välja. Hollandlane suudab rohkem sponsorrahasid kaasa tuua ja laias laastus peaks olema samast klassist sõitja kui Sutil.
Gutierrez on rahakotisõitja ja küsimus on, kui hädasti vajab Sauber tema toodavat tulu. Jällegi, järgmine aasta on Mehhiko etapp ja see lubab suuremat tulu mehhiklaselt, kuigi eks enamus raha liigu Force Indiasse, sest Perez on see tõeline staar Mehhikos. Kuigi kõik on veel Sauberis lahtine, siis see paistab kõige tõenäolisem sõitjatepaar olevat.

Toro Rosso
Max Verstappen, Jean-Eric Vergne

Järjekord Toro Rosso uksetaga on meeletu. Red Bulli lasteaial on stipendiaate nagu Saudi šeigil naisi. Verstappeni noorusest oleme oma saates juba küllalt rääkinud ja keskendume pigem tema võimalikule võistkonnakaaslasele.Max Verstappen istumas Toro Rosso rooli Jaapani GP-l

Kõige loogilisem kandidaat oleks Carlos Sainz Jr, kes võitis Vormel Renault 3.5 maailmasarja tiitli ja kes, võib öelda, lükati kõrvale, et teha Verstappenile ruumi. Lisaks on Red Bullil ootel ka GP3 tänavune tulevane meister Alex Lynn. Ma eeldan aga, et Red Bull tahab pakkuda Verstappenile mingisugust verstaposti ja kõige kindlam valik selleks on Jean-Eric Vergne. Jah, nad teatasid, et Vergne järgmine aasta Toro Rossos ei sõita, kuid siis veel ei olnud Vettel teatanud oma lahkumisest ja Kvjat polnud ülendatud Red Bulli. Verstappenile endale oleks ka kasulik, kui ta saaks sõita kogenud F1 piloodiga. Ja olgem ausad – Vergne on väga hästi sõitnud nii Ricciardo kui Kvjati vastu ning väärib kohta F1-s. Red Bull võiks pigem üritada sokutada Sainzi mõnda tagaotsa tiimi, näiteks Marussiasse või Caterhami, nagu nad tegid Ricciardoga. Seal saaks Sainz vähemalt aasta kogemusi koguda ning siis liikuda Vergne’i asemel Toro Rossosse.

Williams
Valtteri Bottas, Felipe Massa

Ei midagi põnevat siin. Loodetavasti on Williamsil järmine aasta sama konkurentsivõimeline auto ning Bottas saab lõpuks etapivõidu kätte. Soomlasel on väidetavalt leping 2015. aasta lõpuni nagu ka Massal, kelle lepingus on aga klausel, mis võimaldab seda pikendada 2016. aasta lõpuni.

Marussia ja Caterham
On nad üldse F1-s järgmine aasta?

Mõlemad need tiimid tunduvad täielikud mustad augud ja raske on aru saada, kumb tiim tõenäolisemalt järgmine aasta osaleb. Bianchi järgmine aasta kindlasti ei sõida ja selle koha võib üle võtta näiteks reservsõitja Alexander Rossi. Ferrari võib tahta anda talle lisakogemusi enne, kui ta 2016. aastal hakkab sõitma Haas F1 eest. Ja kui Marussia paremat rahakotti ei leia, siis Max Chilton võib samuti jätkata.

Caterhami puhul on samuti uksed valla. Kobayashil läheb hästi, kui ta saab hooaja lõpunigi sõidetud. Caterham on vabatreeningutel sõidutanud Roberto Merhit, kes sel aastal on paar Vormel Renault 3.5 sarja etappi võitnud ja kel paistab kiirust olevat. Praeguse seisuga võib tema olla kõige tõenäolisem asendaja Kobayashile. Marcus Ericsson pole just säravat hooaega teinud, jäädes treeningutel pidevalt oma mitmetele võistkonnakaaslastele alla. Tema puhul on olukord sama, mis Chiltoniga.

Oct 21, 2014 | Postitas in Blogi | 4 kommentaarid

Kommentaarid (4 vastust)

  1. Taavi Simson says:

    Mis puudutab järgmise aasta sõitjate koosseisu tiimides, siis loodan, et Ferraris on selleks Vettel-Räikkönen. Räikkönen lihtsalt tundub sümpaatsem pluss tema “jäämehe” aura on hea müügiartikkel (Tuletagem meelde “Leave me alone, I know what I am doing” T-särke Lotuse päevilt)

    Alonsot lahkumas näha ei ole kahju. Alonso on keeranud käkki nii McLarenile (2007) kui Renault`le (Singapur 2008) ja on ime, et McLaren üleüldse kaalub tema tagasivõtmist. Ei saa salata, et Buttonit näeks parema meelega piloodi rollis. Leian, et sama meelt on ka Honda esindajad, kellel tegelikult koostöökogemus Buttoniga olemas. Seetõttu pole võimatu, et hoopis Alonso teeb vaheaasta (või kaks), mis oleks mõnes mõttes ka karma, arvestades seda, et Kimi sõnaotseses mõttes osteti Ferrarist välja ja Alonso sisse.

    Sauberi valik järgmiseks aastaks (Ericsson ja Nasr) on tõsiselt üllatav ja samas ka mitte. Mis teha, häda ajab härja kaevu ja miljonid on tarvis kusagilt kokku saada. Nasr on suutunud vähemasti reedestel treeningutel viisakat kiirust näidata.

    Williamsis ja Mercedeses jäävad sõitjad kindlasti paika ning järjest suurema tõenäosusega on see nii ka Force Indias. See tähendab, et kui ka järgmine aasta on Mercedese jõuallikas tugev, siis võib sõitjate säilitamine tuua kaasa taas tugevad (tugevamad) tulemused.

    Hoopis huvitavam oleks aga mõelda, mis saab 2016. aastal. Kui Button ei pea lahkuma veel selle aasta lõpus, siis järgmise aasta lõpus kindlasti. Ka Räikkönen ja Massa (miks mitte lisada siia ka Alonso) ei ole enam esimeses nooruses ning kui tiitlit enam ei tule ega tule, võivad nemadki mõelda kiivri varna riputamisele. See aga tähendab, et tipptiimides on lähiaastatel mitmeid vakantseid kohti tekkimas.
    Miks mitte ei võiks olla 2016. aasta Ferrari kooseis Vettel-Bottas (võimalik siis, kui ferrari järgmine hooaeg oluliselt tugevam on kui see hooaeg) või Vettel Hülkenberg ja McLareni koosseis Magnussen-Grosjean.

    Rääkides veel 2016. aastast, siis küsimärgiks on Haas F1 tugevus ja valitavad piloodid. Kui tegemist saab olema tugeva tiimiga, võib sõitjateturg hoopis ennustamatuks muutuda.

  2. Tarmo Klaar Tarmo Klaar says:

    Mikk,

    ma olen väga tihti pidanud inimestele selgitama, et eriti autospordis, on nii öelda “tavakodanikku” väga lihtne ära lollitada nii ühte- kui ka teistpidi. Näidata kedagi kellegagi võrreldes väga võimekana või siis hoopiski küündimatuna.
    Räikköneni karjäär on selles mõttes väga hea näide. Kui ta esimest korda palgati Ferrarisse, siis ütlesid mulle mitmed Kimivihkajad, et nad ei suuda mõista, miks selline mõttetu “põder”, kes ei oska korralikult inglise keeltki, palgati jumal Schumacheri asemele. Mina soovitasin esiteks KUULATA, mida ja millist sõnavara kasutades Kimi ASJALIKELE küsimustele vastab ning mitte pöörata tähelepanu monotoonsele teksti esitusviisile. Teiseks soovitasin sügavalt järgi mõelda, milleks oli Ferraril vaja “mõttetut põtra”, kelle kodumaa ei ole kohe kindlasti ülirikas ja on nii kehva kliimaga, et Ferraril puudub seal elav kommertshuvi.
    Peaaegu 100%-lt järgnes küsimus:” No miks siis?” , millega kaasnes täielik mõistmatus pilgus.
    Kimi esimesel aastal küsitles üks Briti väljaanne nii maha jäänud McLareni mehaanikuid ja tema võistlusinseneri kui ka Ferraris alla ühe hooaja soomlasega koostööd teinud sama ala inimesi. Kõigi vastused olid ühte auku:” Vormel ühes ei ole varem nii andekat sõitjat olnud!” Ja seda ütlesin inimesed, kes olid koos töötanud nii Ayrton Senna, kui Michael Schumacheriga!
    Kui Kimi liitus Ferrariga sai tema võistlusinseneriks aastaid Schumacheri võistlusinsener olnud austraallane Chris Dyer. Lisaks sellele oli auto konstruktoriks endine Rory Byrne`i parem käsi Aldo Costa. Seesama mees kelle juhtimisel on konstrueeritud tänavune ülivõimas Mercedes. Nii Kimi kui ka Schumi on sellised sõitjad, kes vajavad konkreetse juhitavusega autot, mis on kergelt ülejuhitav. Costa koos Byrne`iga täpselt selliseid autosid Ferraris Schumi tarvis konstrueeriski. Selles mõttes Kimil omamoodi vedas, et edu saavutamiseks olid kõik komponendid paigas ja tiitel õnnestuski võita. Mis juhtus 2008 kuni Ferrarist lahkumiseni, seda soovitan lugeda aadressilt http://f1bias.com/2012/04/05/truth-about-kimi-ferrari-santander-2008/
    Kui Kimi liitus Lotusega, siis õnnestus tal ära rääkida oma McLareni-aegne võistlusinsener Mark Slade, kes tol hetkel oli minu mäletamist mööda Mercedesesse palgatud. Õnneks oli võistkonna tehnikadirektoriks James Allison, kes nüüd on esimest aastat koos Kimiga Ferraris vastutamas järgmise aasta “perutava hobuse” konstrueerimise eest. Allison oli Lotuses nõus kuulda võtma Kimi soove ja auto suudeti suhteliselt ruttu ümber ehitada soomlasele sobivaks. 2013.aasta hooajaks olid lastehaigused läbi põetud ja uus auto oli kohe Räikkönenile sobiv. Ülejäänud on ajalugu.
    Kui James Allison palgati käesolevaks aastaks Ferrarisse, siis oli tema see, kes soovitas Ferrari juhtkonnal palgata Massa asemele Kimi, kuna Allisoni väitel on Räikkönen väga hea tehnilise tagasisidega autoarendaja!
    Paraku Slade Kimiga Ferrarisse kaasa ei tulnud ja Kimi võistlusinseneriks on kollanok Antonio Spagnolo, kellega koostöö lonkab minu meelest kahte jalga. Lisaks sellele on tänavune auto loomulikult Alonso järgi tehtud. Tema on elu aeg alajuhitavust nautinud.
    Kui Allisoni juhtimisel suudetakse järgmiseks aastaks Räikkönenile sobivalt käituv auto ehitada ja asjalikum võistlusinsener leida, siis on kindlasti tulemused teised.

  3. Fredy-Edwin Fredy-Edwin says:

    Tänud, Mikk, et võtsid vaevaks kirjutada :)

    Ma ei saa sinuga paraku nõustuda, et Räikkönen pole enam sama mees, mis McLareni päevil. Lotuses veedetud kaks hooaega ja selle perioodi sees saavutatud kaks etapivõitu (pluss ports poodiume) olid selged märgid, et Kimi pole oma kiirust kaotanud. Küsimus on pigem selle aasta punases saanis.

    Kui me võtame ette nt selle hooaja võitlussituatsioonid, siis nii Alonso kui Kimi puhul kargavad, vähemalt mulle, pähe eelkõige kaitseolukorrad, kus mõlemad sõitjad pidid oma kohti kaitsma. Rünnakul pole kumbagi väga näinud, kuigi Alonsot ilmselt veidi rohkem.

    Põhjus peitub selles, et Ferrari jõuallikas on jõuetu. Ja F1-s saad möödasõite sooritada ikkagi vaid sirgete lõpus. Ferrari vormeli päras on täkkude asemel olnud eeslid ja mootori võimsust võiks ka pigem eeseljõududes mõõta. See on sundinud mõlemaid sõitjaid enda positsioone kaitsma, selle asemel et rünnata eessõitjat. Kahjuks ma hetkel ei näe, et olukord järgmine aasta märkimisväärselt parem oleks.

    Ma ei tahaks hakata siin sildistama sõitjaid, kes kõige suurem pettumus oli, aga eks Vettel neljakordse valitseva maailmameistrina ning üle 100 punkti tiimikaaslasest maas olev Räikkönen on pettumused küll. See ei ole väga šokeeriv avaldus, ma arvan. Ja ma usun, et mehed teavad seda isegi.

    Mis Räikköneni alla oma võimete sõitmisse puutub, siis kuula kindlasti USA GP järgset saadet, sest seal räägime sel teemal päris pikalt.

  4. Mikk says:

    Pärast Schumacheri lõpetamist 2006. aastal otsustasin, et vaatan siiski F1 edasi ning mingil põhjusel kuulus minu edasine poolehoid sellistele meestele nagu Räikkonen ja Massa, Räikkonenil läkski hästi 2007.a võitis tiitli ning Felipe oli sellele järgneval aastal väga lähedal. Tundus, et enam paremaks minna ei saa, aga ….
    Tänasel päeval olen ma väga pettunud ja 100% nõus Tarmoga, kes ikka ja jälle ütleb, et Felipe on möku! 2008 lõpp arvasin, et nüüd on ta kohe eriti näljane ning 2009 pole teistel lootustki, läks teisiti… Arvan, et kui Massa tähe kustumises ei olnud süüdi avarii Ungaris, siis peasüüdlaseks nimetaks ma Alonsot. Ma ei ole naiivne ja ei arvagi, et Massa oleks kunagi mingi ekstra võimetega vend olnud, aga liigitaks ta siiski tippude hulka. Tänasel päeval ma siiski kahtlen, kas ta kuulub sinna. Sama võin öelda Räikkoneni kohta – tegu ei ole enam sama mehega, kes kunagi Mclarenis ilusaid sõite tegi… kõige õigem sõna ilmselt tema kirjeldamiseks on samuti – MÖKU! Ta kohe enam üldse ei oska, või ei suuda või ei taha.. Alonsole allajäämise võib kuidagi ära põhjendada sellega, et tiim on siiski Alonso ümber rohkem ja Alonso on selle saaniga rohkem ka sõitnud, kuid ka vahetus võitluses teiste s.h nõrgemate konkurentidega ei suuda ta midagi ette võtta, sõidab lihtsalt järel ja isegi ei näita mitte ennast.. Agresiivsus ja tapja instinkt on temast kusagile kadunud. Kas nõustute minuga, et selle aasta ebaõnnestuja nr. 1 on Räikkonen, siis tuleb Massa ning alles siis võime nimetada kellegi teise nt. Vetteli nime?
    On teil ka oma versioon, mis põhjustab sellist alla oma võimete sõite?

Leave a Reply to Tarmo Klaar Cancel reply

Premium Wordpress Themes by UFO Themes
%d bloggers like this: