Kes on selle hooaja parim F1 sõitja?

F1 sõitjad 2016. aasta alguses

Kes on sel aastal kõige paremini sõitnud ja enim kiitust ära teeninud sõitja? Vaadates sõitjate MM-edetabelit, siis lihtne oleks vastata Nico Rosberg, sest tema on seni kõige rohkem punkte teeninud ja endiselt kõige lähemal maailmameistritiitlile. Samas saab väita, et Rosbergil on istumise all kõige kiirem auto ja tänapäeval sõltub tehnikast rohkem kui sõitjast endast. Milleks oleks Mercedese roolis võimeline näiteks Fernando Alonso või Jenson Button?

See aga ei tähenda, et kehva autoga ei võiks ka head sõitu teha. Et silma paista ei pea alati esimesena või isegi poodiumil lõpetama. Kehva autoga säramiseks peab tegema eelkõige kahte asja – olema enda võistkonnakaaslasest kiirem ja peab sõitma auto võimete piiril või üle. Häda on aga selles, et mälu kipub väga lühike olema ja üritades praegu, pärast seitset etappi, mingit üldist pingerivi kokku panna, siis see ilmselt ei tuleks kõige objektiivsem.

Selle probleemi lahendamiseks otsustasin appi võtta Autosporti ajakirjaniku Ben Andersoni hinnangu, kes pärast iga etappi hindab F1 sõitjate sooritust 10 punkti skaalal. Tunnistan isegi, et ma alati ei nõustu Andersoni hinnangutega ja me oleme ka Motoorse Rahutuse saadetes väljendanud enda rahulolematust mõningate sõitjatele määratud hinnetega.

Kui hooaja lõpus peaks aega jaguma, siis saab juba teiste konkureerivate väljaannete nagu Sky Sport F1 jt punktid kõrvale panna ning koostada põhjalikuma ning suurema andmevalimiga edetabeli. Sellegi poolest on Ben Anderson vägagi pädev F1 ajakirjanik ja esialgse lühiülevaate tegemiseks sobivad tema hinnangud väga hästi.

Kes siis on Liivimaa parim ratsutaja?

Koostades seda edetabelit ma aimasin, et ilmselt Daniel Ricciardo on esimeste hulgas, aga et ta nii pika vahega esimene on ma poleks julenud öelda. Kanada oli Ricciardo seni nõrgim sõit, kuid seevastu teenis ta Autosportilt nii Hiina kui Monaco Grand Prix’lt maksimum punktid. Olen kindel, kui Red Bull poleks Barcelonas Ricciardo taktikat ära käkkinud, siis oleks ta ka sealt maksimumi teeninud ja tema keskmine oleks veelgi parem.

Allolevas tabelis on liidetud igalt etapilt kümne punkti skaalal teenitud hinne ning võetud sellest keskmine skoor.

Teisel kohal on mõnevõrra üllatuslikult Fernando Alonso, kes on ehtne näide, et ka kehva autoga võib silma paista. Alonso ja Jenson Button on kooslus, kes kahepeale näitavad ära, mis auto lagi konkreetsel nädalavahetusel on. Kui loota vähemalt ühele sõitjatele, kes suudaks pühapäeval tulemuse maksimeerida, siis Alonso on ilmselt praegu parim. Buttonil on tehniliselt rohkem ebaõnne olnud, aga teist aastat järjest on ta ikkagi Alonso varju jäänud.

Kolmas on Red Bulli üle toodud Max Verstappen ja tema esitused juba Toro Rossos olid sellised, mis näitasid, et hollandlane väärib võimalust ematiimis Ricciardo kõrval. Monaco oli kindlasti kõva õppetund poisile ning Kanadas ta oli oma tavapärases vormis.

Siingi edetabelis on näha, kuidas tegelikkuses on Carlos Sainz Jr. jäänud teenimatult Verstappeni varju. Renault just mainis, et tegu on huvitava sõitjaga tulevikuks ning praeguse vormi jätkudes võib ka Sainz loota pikale tulevikule autospordi kuninglikus sarjas. Hetkel paistab aga, et Sainz peab karjääris järgmise sammu tegema Red Bulli perekonnast väljas, kuna Ricciardo on 2018. aasta lõpuni lepingu all ning Verstappen väidetavalt veelgi kauem. Red Bullil on praegu kolm väga kuuma ja suures nõudluses sõitjat.

MM-liider Nico Rosberg on mitteüllatuslikult alles üheksandal kohal ja tema skoor on Lewis Hamiltoni omast märgatavalt madalam. Selle tabeli alusel ma mõtleks Mercedese juhtkonna asemel juba aktiivselt, kas äkki vahetada Rosberg Wehrleini vastu välja. Wehrleinile peaks maksma vaid murdosa Rosbergi palgast (kuigi Rosbergi marketingi väärtus on kõrgem) ning Wehrleini sissetoomine aitaks kindlasti õhkkonda tiimis tasakaalustada. Kindlasti ei oleks Wehrlein valmis konkureerima Hamiltoniga maailmameistritiitli eest, kuid teisi kohtasid ja mõnikord ka esimesi suudaks Wehrlein koju tuua küll.

Mulle paistab siit tabelist silma, et Romain Grosjeani otsus võtta risk ja liituda Haasiga, lootuses saada koht järgmine aasta Ferraris, ei ole end ära tasunud. Kaks esimest sõitu olid lausa kui unenäost, kuid edasi on Haasil olnud autoga probleeme ning Grosjean on näidanud, et ta ei domineeri Esteban Gutierreze üle nii nagu oleks võinud arvata.

Ja mis saab Kimi Räikkönenist? Kolmas hooaeg Ferraris pärast naasmist ja mul on tunne, et tal hakkavad vabandused otsa saama, et mis jälle valesti läks või ei sobinud. Arvestades kosilaste järjekorda Ferrari teise sõitja kohale, siis Räikkönen endale just elu kergeks ei ole teinud. Nädalavahetusel leidis aga väidetavalt aset sündmus, mis minu hinnangul peaks kindlustama Kimi püsimise Ferraris.

Sebastian Vettel sõlmis või sõlmib Ferrariga lepingupikenduse 2020. aasta lõpuni, mis muuhulgas annab sakslasele sõnaõiguse selle osas, kelle tiim tema kõrvale teise autosse palkab. Praeguses seisus on raske ette kujutada, et Vettel tahaks kedagi teist peale soomlase enda kõrvale.

Kimi praegune keskmine skoor on kusjuures sama, mis Daniil Kvjatil, kellele paistab, et tänavune jääb tõenäoliselt viimaseks hooajaks F1-s (seda kahel eeldusel: kui Red Bull leiab Toro Rossosse kellegi järgmiseks hooajaks sõitma ja Kvjat ei leia endale sponsoreid, kelle toel jätkata karjääri mõnes muus tiimis). Tasub meeles pidada, et Renault Nissan on Venemaa suurimas autotootjas AvtoVAZ enamusaktsionär ja Kremli tahte korral võib toetus Kvjatile tulla nii poliitilise survestamise kui ka sponsorlepingu teel.

Mind huvitab, mis Sulle esimeselt seitsmelt etapilt silma on jäänud. Kas numbrid vastavad seni nähtule? Jaga oma mõtteid all kommentaarides.

Jun 14, 2016 | Postitas in Blogi | 5 kommentaarid

Kommentaarid (5 vastust)

  1. Tauno says:

    Tabeli keskpaik ja tagumine pool on isegi kõige huvitavamad. Kõige üllatavam on Grosjeani ja Hulkenbergi madalad keskmised hinded ja madalad kohad tabelis, arvestades neile varasemalt pööratud tähelepanu. Minu arvates Grosjean on alati olnud tubli keskmik,kes heal päeval end poodiumile sõidab õige autoga. Väljaarvatud periood, kus ta tegi rumalaid eksimusi ja põhjustas hulga avariisid. Stabiilne, kuid meelde on jäänud, et hooaegadel 2012-2013 ei suutnud ta võtta ühtegi etapivõitu kiiruselt teise autoga Red Bulli järel. Hulkenberg on väljaspool F1 ühte saavutanud rohkem, kui Grosjean, kuid samas on ta ka hakanud pidevalt alla jääma Perezile ja kuskilt otsast ei ole näha, et ta võiks Force Indiast edasi liikuda edasi.

    Nasr tulemus on üllatav. Ta on pigem kiirem kui Haryanto ja Palmer ja tema kehvad tulemused on Sauberi finantsprobleemide tagajärg. Samas on Ericcson suutnud autost enam välja pigistada. Ilmselt ongi Ericcson, Gutierrez ja Perez need kolm tüüpi, keda võib lugeda klassikalisteks keskvälja sõitjateks, kes ei liigu ei üles ega alla poole oma karjääri jooksul. Perezil on ilmselt enim potensiaali, kuid tema probleemiks on ebastabiilsus. Ei saa kuskilt välja lugeda, et ta tipptiimis suudaks võidelda etapivõitude eest ja pidevalt punkte koju tooks.

    Nico Rosbergi kehv tulemus on samuti üllatus. Ei ole ta nüüd kindlasti mitte nii kehva, eriti arvestades, et teda võrreldakse päevast-päeva absoluutsesse tippu kuuluva Hamiltoniga. Samas, ei ole ta kõike arvesse võttes nii hea, et teda ei saaks asendada. Mina ei asendaks teda noore ja väga ambitsioonika, kuid siiski Manoris natuke nähtamuks läbi hooaja seni jäänud Wehrleiniga. Ma asendaksin ta näiteks Williamsist Bottasega, Ericssoniga või Magnusseniga üheks või paariks hooajaks ja peaks kogu aeg silmas Sainzi tegemisi. Ilmselt parim variant oleks Grosjean koguni, kes on näidanud, et saab väga hästi teise sõitja kohustustega hakkama, kui tiimikaaslaseks on maailmameistri tiitliks võimeline tüüp.

    Mis puudutab nüüd väidetavat Vetteli lepingut Ferrariga 2020. hooaja lõpuni ja sõnaõigust tiimikaaslase valikus… Aeg näitab, kui õige see otsus oli! Samas, Räikkoneni kõrval võiks talle sobivaks tiimikaaslaseks ollagi peale Bianchi surma samamoodi näiteks Bottas, Magnussen või tõesti Grosjean. Või kasvõi Rosberg, kuigi Rosbergi aktsiad on ilmselt kergelt langenud.

    • Fredy-Edwin Fredy-Edwin says:

      Ütlen ausalt, et mind üllatab sinu suhteliselt kõrge hinnang Ericssonist :)
      Minu jaoks tõestas tema esimene hooaeg Caterhamis lõpuks ära, et tegu pole F1 jaoks mõeldud sõitjaga. Kobayashi, kes teenimatult Sauberist minema visati, pani noore rootslase ikka väga konkreetselt paika. Kui sulle teeb tuule alla mees, kes on juba F1 tiimide poolt põhimõtteliselt hüljatud, siis mida ka sinust enam arvata.
      Ja noh, Ericssoni veedetud kolm hooaega F1s on kõik ostetud tema sponsorite poolt. Mercedes küll ei ole koht tema jaoks.

      • Tauno says:

        Mul on vist tema suhtes põhjendamatult positiivses suunas kallutatud vaade. On meelde jäänud 2014. aasta lõpu ja 2015. hooaja mõned head esitused. Otsustasin lugeda ka üle, mida ülejäänud maailm arvab. F1Fanaticu karm, aga ilmselt aus analüüs võtab eelmise hooaja kokku. http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/08/2015-f1-driver-rankings-19-marcus-ericsson/

        Ma varasemalt teadsin, et F3 klassis oli ta sarja võitnud. Nüüd lugesin, et GP2 sarjas veetis ta 4 hooaega, viimase neist ühes parimas DAMSi võistkonnas, kuid saavutas vaid 6. koha.

        Mis puudutab võrdlust Kobayashiga, siis hooaja teises pooles oli ta paremini aklimatiseerunud ja suutis võrdväärset konkurentsi viimasele pakkuda. Või oli Kobayashi vormilanguse taga teadmine, et kui rahastust ei leia, ongi F1-ga hüvasti? Selles suhtes on sul muidugi õigus, et Kobayashi oli veidi üle keskmise maksev-sõitja ja seega mitte kõige parem etalon.

        • Tauno says:

          Üks huvitav mõttekäik jäi meelde. Sõitja headust näitab see, kui alamates klassides sarjaga liitudes suudab juba näidata häid ja väga häid tulemusi? Kogemuse kasvades tulemuste paranemine näitab pigem head keskpärasust.

          Ja teine asi. Väidetavalt on GP2 sarjas sõitjaid, kes on sinna liiga kauaks tiirlema jäänud?

          Mida sa neist mõtetest arvad?

  2. d@hot.ee says:

    Wehrlein overrated, Perez peaks saama võimaluse 2.0

Mida Sina arvad?

Premium Wordpress Themes by UFO Themes
%d bloggers like this: