Malaisia GP 2015

Home Forums Vormel 1 kodu Malaisia GP 2015

This topic contains 10 replies, has 6 voices, and was last updated by Tarmo Tarmo 9 years ago.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #566
    Fredy-Edwin
    Fredy-Edwin
    Keymaster
    • Offline

    Koondame siia alla kogu jutu, mis on seotud 2015. aastal Sepangi ringrajal peetava Malaisia Grand Prix’ga.

    Põnev, ja üsnagi märg, kvalifikatsioon seljataga.
    Mõned asjad, mis jäid silma:

    – Ferrari suudab jätkuvalt enda potentsiaalist mitte viimast võtta. Palju neid järjestikuseid käkke kokku keeratakse?
    – Kas Ferrari on tõsimeeli tugeva sammu edasi teinud või oli väike vahe Mersudega tingitud vihmast? Vaadates punaste minekut sirgetel, siis mind täitsa üllatab, kui palju suutis Vettel esimeses ja kolmandas sektoris järele võtta.
    – Verstappen tõestas enda potentsiaali. Kuues koht kvalifikatsioonis on võrdne tema isa Josi parima saavutusega. Kui papal oli see parim tulemus terve tema 100+ GP stardi peale, siis Max tegi tulemuse ära juba teisel etapil. Noor poiss avaldab muljet.
    – McLaren on kahe nädalaga teinud tubli sammu edasi. Kuigi stardipositsioonid on põhimõtteliselt samad, siis vahe nii Hamiltoni kui eespool oleva autoga on märgatavalt vähenenud. Pluss Button kiidab Honda mootori suurepärast säästlikkust, mis lubab kaasa võtta vähem kütust, mis tähendab kergemat autot, mis omakorda tähendab kiiremaid ringiaegu.

    #567
    Tarmo
    Tarmo
    Moderator
    • Offline

    Ferrari kvalifikatsiooni ämber Räikköneniga oli täiesti uskumatu.
    Samas mees ise käitus intervjuusid andes väga väljapeetult.

    #575
    Fredy-Edwin
    Fredy-Edwin
    Keymaster
    • Offline

    Ferrari võit, ma südamest loodan, omab ka ühte väga olulist mõju, mille saabumist ma tervitaks avasüli.

    Loodetavasti nüüd Herr Horner & Co lõpetab vingumise ja hädaldamise Mercedese domineerimise kohta ja vaatab pikalt ning ausalt peeglisse. Fakt on see, et Ferrari on suutnud oma tööga väga hästi hakkama saada ning tõestanud, et Mersudega on võimalik võidu sõita.
    Vähe sellest, et Ferrari (kellele mõlemad punased pullid kaotasid sõidu lõpuks ringiga) neist kiirem on. Malaisia näitas ka, et Williams ning farmvõistkond Toro Rosso on kiirem.

    #585

    RRuus
    Participant
    • Offline

    Tervist ka minu poolt. Lõpuks ka üks kohake kuhu võiks Eesti F1 vaatajaskond koguneda ja arutada nähtut- kuuldut.

    Mis puudutab Malaisia GP-d, siis sõit oli mega ning Kimi pooldajana oli algus küll närviline, kuid lõpuks tuli siiski päike pilve tagant välja. Sooviksin jagada üht videot kvalifikatsioonist, mis on Hamiltoni pardakaamerast ja näitab hästi kuidas ja miks Kimi Q3-e ei jõudnud. Link: http://indavideo.hu/video/Kimi_beragadt

    Kolmele musketärile soovin jõudu ja jaksu ning kuulan ka kindlasti edaspidi teie saadet.

    #586

    Will
    Participant
    • Offline

    Malaisia GP näitas, et “keskmike” seas on võistlus põnev nagu ikka olnud. Nüüd on ehk ka lootust, et esikohale sõidavad kahe asemel neli meest. McLaren on kiiresti arenev ning juba “euroopaks” võib Honda abil sekundi kaugusele tipust jõuda, mis tähendaks minu ennustuste kohaselt Williams’i ja Red Bull’iga otsest konkureerimist. Lotusel on toimiv Mersu PUrakas sees ning “lödipüks” Grosjean ja Maldonado võivad kahe nädala pärast punktikohakonkurentsis olla.
    Mk-de hinnanguline järjestus Hiinaks: Mersu-Ferr-RB-Wil-Lotus-TR-McL-Saub-FI-Manor

    Kes Saksa keelt valdab, võib kuulata ka mida Helmut Marko Malaisia GP-st arvab.
    Kuulus end. mäesuusaäss Alberto Tomba kommenteerib alguses ka Vetteli võitu ja selle tähendusest Ferrarile ja tifosidele.
    Helmut Marko al 6min.

    http://www.servustv.com/at/Medien/Sport-und-Talk-aus-dem-Hangar-780

    Lühidalt:
    -Paneb muigama kuidas Marko ülistab Vetteli võitu ning Toro Rosso edu (uued sõitjad).
    -Red Bullil läks nagu läks, kõik on hästi. Hiinas loodetakse juba (teatavat) edu saavutada! TR oli kiirem, sest RB mõlemal autol olid piduriprobleemid.
    -Marko kritiseerib hetke token-i baasil mootoriuuendamisevõimalust ning sooviks, et PU-arendusele vabad käed antakse (lol). Edasi läheb juba Ecclestone’i-stiilis heietamiseks…

    #588

    McOsvald
    Participant
    • Offline

    Lisan ka oma arvamuse mida pole kuulda olnud.Kas võis olla nii,et mersud olid Qvalis vihma seades ja pidid sõitma ka kogu sõidu vihma seades. Mingi aeg oli ju nii,et ei tohtinud peale qvd autot katsuda.Ferru oli aga kuiva seades.

    #589

    Will
    Participant
    • Offline

    Tänapäeval pole enam F1-s sellist asja nagu “täisvihmaseade”, mistõttu on ka küsitav “täisvihmarehvide” olemasolu. Raske uskuda, et Mersu oleks vahepealse seadega rajale läinud. Ilmaennustus oli kuiv ning troopiline vihm oleks sõidu katkestanud ning suure tõenäosusega ka lõpetanud.

    #591
    Icy
    Icy
    Participant
    • Offline

    Mulle on nagu meelde jäänud, et kui sõitja turvaalale kinni jääb,
    aga mootor endiselt töötab siis võivad rajatöötajad ta sealt välja lükata…
    Miks Ericssoniga nii ei tehtud?
    Või olen ma lihtsalt asjast valesti aru saanud?

    #592

    Will
    Participant
    • Offline

    Vat sellega ei teagi kuidas need uued juhised rajaabistajatele on. Ilmselt seoses ERS’i ja muude kõrge elektrilaenguga jõuallika elementide tõttu on töös mootoriga vormeli puudutamine (“orange” ja “green” tuluke) neile ohutuse aspektist lähtuvalt keelatud.

    #593
    Tarmo
    Tarmo
    Moderator
    • Offline

    Mõni aasta tagasi muudeti see reegel ära, mis võimaldas rajajulgestusel töötava mootoriga auto rajale tagasi lükata.

    #594
    Tarmo
    Tarmo
    Moderator
    • Offline

    Mis autode seadetesse puutub, siis on vanad tõekspidamised ikka kehtivad. Täisvihmaseaded täiesti eksisteerivad ka F1-s. Kvalifikatsiooni minnes peetakse alati silmas võistluspäeva ilma, sest auto seadeid saab ju võistluspäeval muuta minimaalselt: rehvide rõhud ja esitiiva asend. Võistkonnad on võimelised omale hankima pädeva ilmaennustuse. Kuna võistluse ajaks Malaisias vihmaohtu ei olnud, siis keegi täisvihmaseades ka rajale ei läinud. Probleemid tekkivad tavaliselt siis, kui ilm hakkab muutuma.
    Malaisias olid olulisteks faktoriteks auto seadete leidmisel nii asfaldi- kui ka õhutemperatuur. Ilmselt ei suutnud näiteks Felipe Nasr oma autole koos võistlusinseneriga oludele sobilikke seadeid leida. Keeldun uskumast, et Ericsson sai üleöö brasiillasest oluliselt kiiremaks.

    #568

    Taavi Simson
    Participant
    • Offline

    Mõningaid mõteid tänase Malaisia GP järel:

    McLarenid on teinud sammu edasi kiiruse osas, kuid seda paraku töökindluse arvelt. Samas mine võtta kinni, võib-olla oleks kuumus tapnud ka “mahakeeratud” mootorid. Sepangi kuumus ja niiskus tehnikale armu ei anna. Igal juhul ei olnud McLaren täna sabassörkija, vaid suutis anda Force Indiale ja ka Sauberile “Run for their money”. Positiivsest aspektist veel vaadatuna, siis täna koguti väärtuslike testikilometreid. Negatiivsest aspektist lähtudes aga hakkab McLaren hooaja lõpus saama hulgim karistusi seoses komponentide vahetusega.

    Ferrari tänane võit tuli osalt tänu Ferrari paranenud kiirusele, kuid suurema osa kirjutaks ma siiski õnnestunud boksistrateegia ja õigel ajal välja tulnud turvaauto arvele. Samas Kimi neljas koht pärast kõike neid jamasi näitas, et Ferrarit tuleb see hooaeg väga tõsiselt võtta.

    Eilne kvalifikatsioon näitas, et keegi Williamsi strateegiaosakonnast peaks mõtlema karjärrivahetumisele. Eilsed pehmelt öeldes valearvestused mängisid rolli ka tänastes tulemustes. Lisaks Bottase mitte just kõige õnnestunum start. Tehnika poolelt (eriti aerodünaamika) vaadates tundub, et Ferrari on endast mööda lastud, kuigi talviste testide põhjal seda veel uskuda ei tahtnud.

    Mis puudutab noore Verstappeni tublidust, siis tõsi, tubli poiss ta on, aga tasub arvestada ka seda, et pappa Josi istumise all polnud kunagi nii kõvat sõiduvahendit kui praegune Toro Rosso, mis kipub kiirem olema ka emameeskonna Red Bulli autost. Tubliduse ja oskuste kohta saab õige hinnangu anda vast hooaja lõpus.

    Lotus näitab, et pole kasu ühest ülitugevast komponendist (Mercedese mootor), kui ülejäänud detailid logisevad. Raske öeldagi, kas hetkel jääb asi aerodünaamika või pilootide taha või mõlema. Kui kvalifikatsioonis ollakse juba pildis, siis võistluses jälle ei kuskil. Igal juhul Maldonado kaks DNFi järjest resümeele plusspunkte ei lisa. Saab näha mis Hiinas hakkab juhtuma.

    On tore, et Manori poiss (Mehri) sai lõpuni sõita, kurb aga, et Manori autot kordagi teleekraanil näha polnud (isegi mitte kvalifikatsioonis), nii ju meeskonnale reklaami ei saa.

    #569

    SilverS
    Participant
    • Offline

    Tänane etapp oli kummaline – see oli põnev. Ei tulnudki und peale. Pisut ootamatult pingeline võitlus oli etapivõidu peale ilma, et Mercedese tehnika oleks streikinud. Jah, võib ju norida, et mis oleks olnud, kui Mercedese tiim oleks teinud paremad strateegilised otsused. See on siiski tiimitöö ja loeb terviklikkus. Tervikus tegi Ferrari seda, mis on spordis kõige intrigeerivam – lüüa troonilt valitsevad kuningad (vähemalt korra).
    Kimi fännina on muidugi kahju, et tal oli nii palju ebaõnne, kuid mees hoidis külma närvi ja võttis minu silmis küll maksimumi, mis võtta andis. Omamoodi huvitav on see, kuidas Kimi nädalavahetust mõjutas tema endine tööandja Sauber. Kvalifikatsiooni ebaõnnestumine – seotud Sauberiga. Rehvi purunemine – seotud Sauberiga. Turvaauto rajaletulek ja tänu sellele grupi kinnipüüdmine – taaskord seotud Sauberiga.
    Võta sa kinni, mis on selle põhjuseks – kas Schumacheri tervislik seisund, Schummi poolt pakutud ajaloolised ja emotsionaalsed sõidud ja võidud, Vetteli silmnähtav rahulolu Ferraris või mõni puu põhjus – kuid äärmiselt meeldiv oli üle pika aja kuulda autasustamisel koos kõlamas Saksamaa ja Itaalia hümni. See lihtsalt…on see “midagi”, mida vahest igatsesin veelkord vormel-1s kuulda.
    Ja loomulikult ei saaks mainimata jätta ka tagapool sõitjaid. Oli äärmiselt pingeline ja professionaalne kohtadevõitlus. Võideldi külg-külgeDE kõrval, pakkudes meeldivat närvipinget. Jah, olid ka mõned äpardused, kuid see käib paraku ohtude juurde ja kohtunike poolt said eksimused ka karistatud. Kuigi Red Bull on veel mõõnas, tuleks kiita nende tütartiimi, kes suutsid neid edestada ja pole küll suutnud väga suure hüppe edasi teinud, aga pole ka kehvemaks muutunud, edestades mõlema masinaga peatiimi. Kiitus noortele sõitjatele. Nad tõestasid sõidus, et nad väärivad kohta mootorspordi “päikese all”.
    Lõpetuseks ka väike kriitikanool Massa suhtes, kes suutis peale etappi ka mokaotsast pobiseda, et tiim tegi poksipeatuse sekundi võrra liiga aeglaselt, mistõttu kaotas ta aega ja oleks väärinud pigem Bottasest eespool lõpetamist. Aga noh, see on Massa.
    Honda näitas, et nad arenevad. Tublid. Aga hetkel hinne F. See tase ei ole piisav selles sarjas, et kahe maailmameistriga pingutada pelgalt finišisse jõudmise pärast. Ja selleski ebaõnnestuda. Elame-näeme, küll nemadki kunagi jõuavad heitlustesse, mis väärivad kummardust. Võib-olla.
    Kokkuvõttes, põnev sõit. Loodan, et näeme sarnaseid heitluseid kõikide sõitjate poolt sel hooajal veel korduvalt. Põnev on spekuleerida ja oodata, kas Ferrari suudab tõesti ka edaspidi Mercedesele konkurentsi pakkuda või oli see ühekordne show. Ja kas Williams suudab omalt poolt (eesotsas Bottasega) pakkuda lisakonkurentsi tänastele liidritele või peab pingutama , et olla best of the rest.

    Teil on mõnus saade. Jätkake samamoodi ka edasi!

    #590
    Tarmo
    Tarmo
    Moderator
    • Offline

    Kvalifikatsiooni seades peab jätkuvalt rajale minema. Ei usu, et Mercedes vihmaseadele rõhus. Vihmaseade tähendab teatavasti nn. “pehmemat” autot ehk pehmemat vedrustust. Küllap suudavad tänapäeval kõik võistkonnad järgmise päeva ilmaennustuse usaldusväärsel kujul leida. Omaette kunst on muutuvates ilmaoludes õigeid otsuseid langetada.
    Malaisias oli ilmselgelt kõrge õhu- ja asfaldi temperatuur suureks lõpptulemust vormivaks faktoriks. Näiteks Austraalias säranud Nasr ei suutnutki oma võistlusinseneri ja mehaanikutega autot korralikult jooksma saada. Tema tasemel ja oskustega sõitja nii suur allajäämine Ericsonile oli kindlalt auto seadete küsimus.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Premium Wordpress Themes by UFO Themes