Alonso vs Räikkönen ja teised

F1 sõitjate hooajalõpu ühisfoto

F1 sõitjate hooajalõpu ühisfotoVormel 1 piloodi jaoks on alati vähemalt üks mees, kellest ta tahab kiirem olla – tema võistkonnakaaslane. Tegu on ainsa inimesega, kel (üldjuhul) on sama tehnika ning kes on kõige lähedasem verstapost tema enda sooritusele.

Sel aastal on 11 võistkonnast koguni üheksal uus sõitjatepaar, mis annab veelgi parema ülevaate sõitjate võimetest, sest mida rohkematele meeskonnakaaslastele keegi ära teeb, seda tugevamaks sõitjaks teda hinnatakse.

Võtan ette selle hooaja 11 sõitjatepaari ning katsun analüüsida, kel on suurem tõenäosus hooaja lõppedes Abu Dhabis astuda autost välja tiimi esisõitjana.

Ferrari

Kahtlemata kõige plahvatusohtlikuma sõitjatepaariga tiim F1-s. Kimi Räikköneni palkamine oli üllatav samm Ferrari poolt, kes viimased ligi 20 aastat on selgelt eelistanud üht kindlat esisõitjat.

Kimi Räikkönen, FerrariFernando Alonso ja Räikköneni näol on Ferraril praegu ainus paar maailmameistreid. Ja kuigi mõlemad mehed on välkkiired, siis raske on leida kahte vastandlikumat sõitjat F1-s. Alonso on kuumavereline hispaanlane, kellele meeldib mängida poliitilist mängu, samas kui Räikköneni ükskõiksus peaks olema tuttav igale eesti vormelisõbrale. See on ka Räikköneni teinud vägagi populaarseks fännide seas, kuna mees eristub ülejäänud kambast.

Küll aga on Ferrari nende kahe mehe näol saanud minu hinnangul kaks kõige stabiilsemalt esinevat pilooti viimaste hooaegade jooksul. Kahe viimase hooaja peale on Räikkönen katkestanud kolm etappi ning Alonso neli. On universaalne tõde, et esimesena lõpetada, pead sa esmalt lõpetama. Sellele ka Ferrari ilmselgelt panustab.Fernando Alonso, Ferrari

Kes aga sellest kahevõitlusest võitjana välja tuleb? Ma tean, et ma saan nüüd eesti F1 fännidelt kõvasti sõimu, aga ma ennustan, et Abu Dhabis ruudulipu lehvides on Alonsol rohkem punkte. See on eeldusel, et mõlemad mehed saavad võrdselt sõita. Kuna tehnilised muudatused on sedavõrd ekstreemsed, siis ma ei välista, et hooaja alguses ebaõnne taluma pidanud sõitja (olgu selleks siis Alonso või Räikkönen) peab hooaja teises pooles mängima teist viiulit, sest Ferraris ei sõideta enda jaoks, vaid Scuderia (võistkonna) jaoks.

Williams

Lõpuks ometi on suutnud Williams vabaneda n-ö rahakoti sõitjatest ja suutnud taas enda paari komplekteerida eelkõige talendi alusel. Kuigi Felipe Massa toob ka sponsorrahasid tiimi, siis ta on ikkagi palga-, mitte rahakotisõitja.

Valtteri Bottas on minu hinnangul järjekordne soomlane, kes püsib karussellis mitmeid häid aastaid. Eelmine aasta välgatas soomlane paaril korral. Näiteks Kanada GP kvalifikatsioonis välja sõidetud kolmas koht või USA GP-l saavutatud 8. koht. Samuti avaldas mulle muljet Bottase soomlasele omaselt külm pea ja kaine mõtlemine sõites teistega ratas rattas. Üks hea näide oli mullune Jaapani GP, kus viimastel ringidel suutis soomlane vaid rajalt välja sõites vältida kokkupõrget möödasõidu manöövri sooritanud Pastor Maldonadoga.Felipe Massa, Williams

Felipe Massa on kahtlemata endiselt kiire sõitja. Ma mitte kuidagi ei usu, et tema 2009. aasta õnnetus on mõjutanud tema kiirust. 2010. aasta alguses oli Massa kohe Alonso tuules ning mäletatavasti oli ta Saksamaa GP-d võitmas, kui tuli see kurikuulus raadioside: “Alonso on sinust kiirem”. See näitab minu jaoks, et Massa oli lihtsalt vaimselt murtud ja kui sõitja teab, et ta ei saa olla tiimis kiireim, siis see mõjutab otseselt tema sooritust.

Seda enam ma usun, et keskkonnavahetus on Massale kasuks tulnud. Ja ärme unusta, et Massa on suure hulga kogemustega sõitja, mistõttu ma arvan, et sel aastal ta suudab Bottast üldarvestuses edestada. See ei tähenda aga, et see talle kergelt kätte tuleks. Bottas kindlasti survestab ja innustab Massat endast kõike andma.

Caterham

Suurt konkurentsi tiimisiseselt ei maksaks Caterhamis oodata. Üldiselt kiire sõitjana tuntud Kobayashi, kes paraku jäi F1 hammasrataste vahele ja sai tunda spordi ebainimlikku ning ärilist poolt, peaks kõigi eelduste kohaselt selgelt edestama Marcus Ericssoni.

See ei tähenda aga, et Kobayashil võiks olla hooaja lõppedes rohkem punkte. Esiteks ma üldse kahtlen, et Caterham punkte teenib. Teiseks võib Ericssonile õnn naeratada hooaja alguses, kui Kobayashi ja teised konkurendid katkestavad ja rootslane suudab mitmeid ringe mahajäänuna finišeerida Caterhami jaoks kõrgel kohal.

Ericssonil pole just kõige muljetavaldavam CV. Rootslane võitis 2009. aastal Jaapani vormel 3 meistritiitli ning kaks aastat varem Suurbritannia vormel BMW. Viimased neli aastat GP2-s sõitnud rootslane võitis kokku vaid 3 etappi. Ainuüksi juba kogemuste pealt peaks Kobayashi hooaega läbivalt kiirem olema.

Lotus

Hooaja alguses on raske loota, et Lotus üldse lõpetaks mõne sõidu. Kui aga aasta jooksul suudetakse edasi areneda, siis potentsiaali neil on. Ometi kummitab mind fakt, et kaks aastat tagasi oleks kombinatsioon Romain Grosjeanist ja Pastor Maldonadost olnud täiesti mõeldamatu.

Romain Grosjean, LotusMaldonado on pidevalt paistnud silma üsna türanniliku sõidustiiliga ning kes ei mäletaks, kuidas Grosjean oleks 2012. aasta Belgia GP-l Alonsol peaaegu pea otsast sõitnud. Õnneks suutis prantslane end kokku võtta ning näidata eelmise aasta teises pooles kohati kiirust, mis jättis isegi Räikköneni hätta. Maldonado puhul ma sellist edasiminekut täheldanud ei ole ning tema peamine F1-s olemise põhjus peitub Venezuela riikliku naftakompanii PDVSA toetuses, mis küündib kümnete miljonite dollariteni aastas.

Ma oleksin väga üllatunud, kui Maldonado suudab hooaja peale rohkem punkte teenida, kui Grosjean. Prantslane on minu silmis stabiilsem ja kiirem sõitja, mis on kaks peamist tegurit kogumaks hooaja jooksul punkte.

Red Bull

Tipptiimidest kõige selgema jõuvahekorraga sõitjatepaar. Ilmselt keegi tõsimeeli ei usu, et Daniel Ricciardo võiks ohustada Sebastian Vetteli staatust tiimi esisõitjana. Austraallase näol on kindlasti tegu kiire sõitjaga, kuid seni sõidetud hooajad pole kinnitanud, et tegu oleks ekstraklassist piloodiga.

Vettelile saab samas olema tõeliselt väljakutsuv aasta. Omamoodi võib see olla õnnistus, et tal pole enam parim või kiireim auto. Alonso on viimaste aastatega teeninud paljude poolehoiu, suutes imeda kehvakesest Ferrarist välja viimase ning olla ainus tõsine konkurent Vettelile. Samal ajal paljud näevad, et sakslasele on kõik liiga kergelt, liiga kiiresti ja liiga vara kaela kukkunud.Sebastian Vettel, Red Bull

Kui Vettel suudab näidata, et ta on võimeline võitma ka mitte parima autoga, siis kindlasti tema maine paraneb. Minu jaoks näitab see hooaeg ka Vetteli tegelikku iseloomu paremini. Enamasti alati naerulsui sakslane paljastas enda tumedamat poolt mullu Malaisias, kui situatsioon ei olnud täpselt selline nagu ta oleks lootnud. Seda enam on Vettel sel aastal suurema tähelepanu all.

Force India

Pärast aastat Sauberis on tiimi juures tagasi Nico Hülkenberg, kelle kõrvale palgati McLarenist kinga saanud Sergio Perez. Isiklikult olin ülimalt pettunud, kui Hülkenberg ei saanud eelmine aasta sõitjakohta üheski tipptiimis, mida ta tegelikult vääris. Oli ju vaba koht nii Ferraril, Red Bullil, McLarenil ja Lotusel.

Nico Hülkenberg, Force IndiaSakslane on viimase kahe hooajaga näidanud enda kiirust ja küpsust rajal. Eelmine aasta oli seda muljetavaldavam, kui ta suutis enda seljataga hoida mehi nagu Hamilton ja Alonso, seda selgelt aeglasema autoga.

Perez tegi samal ajal vähikäigu ning kuigi suutis ringi peale Jenson Buttonile kiiruses vastata, siis ebastabiilsus ja üsna agressiivsed manöövrid võistlussituatsioonides tegid mehhiklase mainele rohkem kahju kui kasu.

Nähes Hülkenbergi kuuluvat sellese n-ö ekstraklassist sõitjates kampa, ma ei usu, et Perez talle hooaja peale tõsine konkurent suudab olla. Kindlasti on etappe, kus mehhiklane võib edestada sakslast, kuid Hülkenberg on minu hinnangul selle paari selgelt tugevam osapool.

Marussia

Esimest korda nelja aasta jooksul säilitas Marussia enda sõitjatepaari. Max Chiltoni näol on tegu puhtalt rahakotisõitjaga, kes eelmine aasta oli konkurentsitult kõige aeglasem sõitja vormel 1 karusellis. Chiltoni mainele ei aita kaasa ka fakt, et ta pole võitnud ühtegi vormelikategooriat, milles ta võistelnud on.

Jules Bianchi, MarussiaBianchi on Ferrari sõitjateakadeemia liige ning on osa tehingust, mille alusel Marussia saab kasutada Ferrari mootoreid. Bianchi näol on tegu aga üldiselt kiire sõitjaga, kes on võitnud mitmeid alamkategooriaid ning pidevalt lõpetanud esikolmikus peaaegu igas klassis. Ilmselt vääriks Bianchi kiiremas tiimis olemist, aga see aasta ta saab vähemalt võimaluse end näidata.

Sarnaselt Caterhamile peaks siingi jõudude vahekord selge olema. Chiltonil on võimalus Bianchit hooaja lõpus edestada vaid teiste ebaõnne toel.

McLaren

Tiim on selleks aastaks toonud Jenson Buttoni kõrvale esimest aastat võistleva taanlase Kevin Magnusseni, endise vormel 1 piloodi Jan Magnusseni poja. Kuigi võiks arvata, et tegu saab olema Buttoni jaoks kerge aastaga, siis testide põhjal paistab Magnussen tõsine sõitja olevat.

Oletatavalt sarnastes seadeis näitasid Button ja Magnussen Bahreinis sisuliselt identseid ringiaegu ning paljud asjatundjad eesotsa David Coulthardiga on kinnitanud, et Magnusseni näol on tegu tõsise talendiga. Võitis ju taanlane eelmine aasta vormel Renault 3.5 maailmasarja.

Buttonile on samal ajal tegu väga olulise hooajaga, sest pärast seda hooaega saab tal leping McLareniga otsa. Kui ta peaks näitama eelmisele aastale sarnast vormi, olgu see siis auto süü või mitte, ei pruugi kõige kogenumal vormelipiloodil järgmine aasta enam kohta F1-s olla.Kevin Magnussen, McLaren

Selles paaris on aga hooaja peale võitjat raske valida. Loogika ütleb, et see peaks olema Button, aga veelgi tugevam loogika kehtis 2007. aastal kui Alonso ja Hamilton sõitsid McLarenis ning me mäletame väga eredalt, mis toona juhtus. Ma teen siin julge prognoosi ja ütlen, et Magnussenil on Abu Dhabi GP lõppedes rohkem punkte.

Toro Rosso

Toro Rosso on endiselt Red Bulli sõitjateprogrammi kasvandikele kogemuste hankimiseks mõeldud sõsartiim. Ricciardo minekuga Red Bulli tõusis tiimi esipiloodiks Jean-Eric Vergne. Prantslase kõrvale võeti eelmise aasta GP3 sarja meister Daniil Kvyat.Daniil Kvjat, Toro Rosso

Kuigi siin peaks kolmandat hooaega võistleval Vergne’il olema selge eelis venelase ees, on viimane näidanud alamklassides väga muljetavaldavat minekut. Kindlasti on tegu teisest klassist vene vormelipiloodiga kui Vitali Petrov.

Aprilli lõpus saab Kvyat alles 20 aastaseks, mis on ilmselge näide tema andekusest ja kiirusest, kuid samal ajal võib tulla ka kahjuks, sest vaid väga vähesed on nii noorelt liitunult suutnud venitada enda karjääri F1-s pikaks ja edukaks. Ma siiski eeldan, et Vergne võtab aasta peale oma.

Sauber

Adrian Sutil liikus vastupidiselt Hülkenbergile Force Indiast Sauberisse ning tiim samal ajal pikendas lepingut noore mehhiklase Esteban Gutierreziga. Pole suur saladus, et Gutierrezi edasipüsimine tiimis tulenes eelkõige sponsorrahadest. Sauberi autodel ilutsevad nii Telmexi kui Claro logod.

Selles paaris suuri üllatusi ei tohiks sündida ning Sutil peaks hooaega läbivalt püsivalt Gutierrezist kiirem olema.

Mercedes

Alustasin ja lõpetan kõige raskemini ennustatava sõitjatepaariga sel hooajal. Nico Rosberg ning Lewis Hamilton on väga võrdväärsed sõitjad, kuigi nende tee võistkonnakaaslasteks saamiseni oli väga erinev.

Lewis Hamilton ja Nico Rosberg, MercedesHamiltoni puhul meeldib meediale välja tuua, kuidas ta on hooaja kokkuvõttes kaotanud vaid Jenson Buttonile 2011. aastal. Eelmine aastagi oli Hamilton kergelt parem kui Rosberg – kvalifikatsioonid olid 11-8 tema kasuks, ta teenis lõpuks 18 punkti rohkem ning kuigi Rosberg võitis 2 etappi Hamiltoni ühe vastu, siis Rosbergi teine võit tuli Suurbritannia GP-l, mida Hamilton mugava edumaaga juhtis, kuni tal rehv lõhkes.

Ja siit tuleb mu teine julge prognoos selleks hooajaks. Ma arvan, et hooaja lõppedes on Rosbergil rohkem punkte kui Hamiltonil, kui mitte isegi meistritiitel. Ühe ringi peale on Hamilton tihtipeale kiirem, kuid sel aastal on piiratud kütusekoguse tõttu võistlustaktika tähtsam kui kunagi varem. Rosberg on intelligentne ja tasakaalukas sõitja, keda peaksid sellised muutused eelistama.

 

Kas nõustud, et Alonso teeb sel aastal Räikkönenile ära? Kui tõenäoline on, et Rosberg tiitli võidab? Kas Magnussen tõmbab sel aastal Buttonil mütsi üle silmade? Jaga enda arvamust meiega!

[yop_poll id=”2″]

 

Mar 5, 2014 | Postitas in Blogi | 0 kommentaari

Mida Sina arvad?

Premium Wordpress Themes by UFO Themes
%d bloggers like this: